Hypotheek Start Traject

Het Hypotheek Start Traject helpt je op weg om belangrijke informatie eenvoudig online bij ons aan te leveren. Door vroeg in het hypotheektraject de relevante informatie door te geven kunnen we ons advies optimaal laten aansluiten bij jouw wensen. Op deze pagina vind je een overzicht van de verschillende stappen waaruit het Hypotheek Start Traject bestaat. Volg de stappen om de informatie eenvoudig digitaal bij ons aan te leveren.

Stap 1

Opdracht tot Dienstverlening (OTD)

Voorafgaand aan onze dienstverlening spreken we graag duidelijk met je af wat je van ons mag verwachten, welke kosten wij in rekening brengen en wat wij van jou mogen verwachten. Daarnaast verwerken wij tijdens het hypotheekadvies veel privacy gevoelige informatie. Daarom zijn wij gehouden aan de strikte regelgeving van de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG).

Voordat wij een hypotheekaanvraag mogen verzenden naar een geldverstrekker, of informatie delen met bijvoorbeeld een taxateur of notaris, hebben we een een door jou getekende opdracht tot dienstverlening (OTD) nodig. In dit document staat dat je De Hypotheekshop Noordwijk opdracht geeft om jou te adviseren over de hypotheek en daarnaast ook opdracht geeft om de hypotheek daadwerkelijk voor je af te sluiten bij een geldverstrekker. Door op de groene knop hieronder te klikken kan je deze opdracht tot dienstverlening  doornemen en wanneer je akkoord bent direct online ondertekenen. Je kunt direct een kopie downloaden voor jouw eigen administratie. 

Stap 2

Klantprofiel

Een klantprofiel is de eerste stap om te achterhalen wat jouw wensen en doelstellingen zijn, hoeveel risico je bereid bent te lopen wanneer er onverhoopt iets gebeurd wat jouw inkomen laat dalen, of uitgavepatroon verhoogd. Of je ervaring hebt met het afsluiten van hypotheken en of er speciale wensen zijn over de verschillende kenmerken van een hypotheek.

Via deze tweede stap in het Hypotheek Start Traject kun je eenvoudig online het klantprofiel invullen door op de knop groene hieronder te klikken. Heb je vragen of opmerkingen over het invullen van het klantprofiel, neem dan gerust contact met ons op.

Stap 3

Nibud

Nu we weten wat jouw wensen en doelstellingen zijn is de volgende stap om te achterhalen wat je uitgavepatroon is. Hiervoor gebruiken we een formulier wat Nibud ter beschikking stelt. Door enkele gegevens in te voeren zoals: leeftijd, gezinssamenstelling, inkomen, leeftijd van de woning, geeft Nibud per onderdeel aan hoeveel een vergelijkbaar huishouden hieraan uitgeeft. Zeker voor starters geeft dit veel inzicht in de toekomstige vaste lasten.

Hoe in te vullen?
We zijn met het invullen van het Nibud formulier niet specifiek op zoek naar jouw huidige uitgavepatroon. Wij zijn op zoek naar het uitgavepatroon dat je minimaal nodig denkt te hebben! Dus ben je bijvoorbeeld bereid om bij een onverwachte daling van het inkomen te besparen op bijvoorbeeld de vakantie, vul dan onder het kopje ‘vakantie’ het bedrag in dat je in een dergelijke situatie minimaal te besteden wilt hebben. Dat kan in theorie dus ook €0,- zijn als je bereid bent om bij een forse daling van het inkomen niet meer op vakantie te gaan.

Hoe resultaat op te slaan?
Wanneer u klaar bent met het invullen van het Nibud persoonlijk budgetadvies klikt u onderin de pagina op ‘afdrukken’. Nu kunt er voor kiezen om het resultaat als pdf-bestand op te slaan. Vervolgens kunt u dit pdf-bestand uploaden in uw klantmap, of per mail naar ons versturen. Mailt u in dat geval naar: noordwijk670@hypotheekhop.nl

Stap 4

Aanvullende informatie werkgever

Ben je in loondienst? Dan kan het zijn dat je werkgever, of je pensioenfonds collectief een aanvullende verzekering voor je heeft afgesloten. Dit is met name het geval voor aanvullende dekkingen bij arbeidsongeschiktheid. Om te achterhalen of dit het geval is, hebben wij een formulier opgesteld. Vraag je werkgever om dit formulier in te vullen. Het formulier kan je hier downloaden.

Nb. sommige werkgevers vinden het moeilijk om dit formulier in te vullen, omdat ze eigenlijk zelf ook niet zo goed weten of, en zo ja welke dekking er (ooit) is afgesloten. Het is wellicht goed om te weten dat dit formulier niet verplicht is. Dus als de werkgever het formulier niet wil invullen, maak hier dan geen al te groot probleem van en stuur ons een korte mail dat dit speelt.

Stap 5

De klantmap vullen

Wij hebben voorafgaand aan de eerste afspraak een online klantmap voor je aangemaakt (tenzij je hebt aangegeven hier geen gebruik van te willen maken). Hiervan heb je de inloggegevens per e-mail van ons ontvangen. Nb. Mocht dit niet het geval zijn, neem dan even contact met ons op.

In deze online klantmap hebben wij een lijst met aan te leveren stukken toegevoegd die is toegespitst op jouw specifieke situatie. Deze stukken moeten wij veelal aanleveren bij de geldverstrekker voordat ze beginnen aan de beoordeling van jouw hypotheekaanvraag. Wil je de stukken die in je bezit zijn uploaden in de klantmap? Lukt dit niet, geen probleem. Neem dan contact met ons op. We helpen je graag.

Let op: de stukkenlijst kan in sommige gevallen tussentijds worden uitgebreid doordat de geldverstrekker specifieke stukken opvraagt. Uiteraard brengen we je hiervan op de hoogte.

Tot slot

Afspraak staat gepland

We snappen dat er in deze tijd veel op je afkomt en dat wellicht veel ook nieuw voor je is. Het is dan ook geen probleem als wij nog niet alle informatie van je hebben ontvangen. Onze volgende afspraak op kantoor, die in veel gevallen al staat ingepland, kan gewoon doorgaan ongeacht wat je al hebt aangeleverd. Met ons Hypotheek Start Traject bieden wij je een makkelijke manier de gevraagde informatie zo eenvoudig mogelijk bij ons aan te leveren.  

Mocht je vragen of opmerkingen hebben, neem dan zeker even contact met ons op.

Hypotheekshop Noordwijk